Ko Phi Phi en Khao Sok - Reisverslag uit Ko Phi Phi Don, Thailand van Patricia en Anne - WaarBenJij.nu Ko Phi Phi en Khao Sok - Reisverslag uit Ko Phi Phi Don, Thailand van Patricia en Anne - WaarBenJij.nu

Ko Phi Phi en Khao Sok

Blijf op de hoogte en volg Patricia en Anne

27 December 2014 | Thailand, Ko Phi Phi Don

Na een heerlijke groene curry (onze mond staat nog steeds in brand) is het tijd voor ons volgende reisverslag :)

Ko Phi Phi
Op zondag 21 december vetrokken we vanuit het leuke Krabi naar Ko Phi Phi. We werden met een minivan vanaf ons Guesthouse naar de grote pier van Krabi gebracht. Hier stapten we in een grote boot richting Ko Phi Phi. De reis duurde ongeveer 1,5 uur. Van het oudere stel die we in Krabi hadden ontmoet hadden we gehoord dat Ko Phi Phi erg toeristisch zou zijn en dit bleek. Na aankomst werden we op de pier al door tientallen Thaien opgewacht. De vragen waren of we al iets geboekt hadden en anders of we iets wilden boeken. Na een paar van dit soort gesprekjes zijn we zelf opzoek gegaan naar een slaapplek en hebben deze uiteraard weer gevonden.
Vervolgens zijn we richting het strand gelopen. Hier hebben we kunnen genieten van een paar potjes pesten onder het genot van een paar zonnestralen voordat de regen viel. En zo ging het die dag maar door...
De straten, als we ze zo mogen noemen, stonden helemaal onder water en alles was een grote hinkelbaan geworden. Wel een leuk gezicht!
's Avonds hadden we een heerlijke pizza gegeten en wilden we nog even blijven zitten om onder het genot van een cocktail nog een paar potjes te kaarten. Maar een kakkerlak over Patries haar voet kwam dit plan even verpesten... We wisten niet hoe snel we weg moesten zijn!
Daarna hebben we met een bucket in onze handen feest gevierd op het strand van Phi Phi! Het is hier elke avond feest op het strand en de avond begint en eindigt met vuurspuwende Thaien, geweldig!

De volgende dag wilden we een boottocht gaan maken, maar door de stromende regen hebben we dit gelaten. We zijn naar het viewpoint van Phi Phi gelopen en daarna hebben we een Thaise en een oliemassage gehad. Je moet wat als het slecht weer is :)
Na twee nachten op Ko Phi Phi hadden we het alweer gehad met het eiland. Het was er net iets te toeristisch en er kon op een kleine plek gebouwd worden waardoor het hier helemal vol stond. Ook het weer heeft niet echt meegeholpen. Op naar Khao Sok!

Khao Sok (National Park)
Op dinsdag 23 december vetrokken we vanuit Ko Phi Phi weer naar Krabi om vervolgens met de minivan richting Khao Sok te rijden. De reis van Krabi naar Khao Sok duurde ongeveer drie uur. In Khao Sok moesten we weer opzoek naar een slaapplek en deze vonden we uiteindelijk bij Smiley Bungalows en de naam is perfect gekozen. We werden enthousiast verwelkomd door de Thaise eigenaaresse. In de avond hadden we direct een jungletour geboekt van twee dagen voor de volgende dag.

De volgende dag werden we opgehaald door een minivan. Deze bracht ons naar een pier van Khao Sok National Park. Hiervandaan gingen we verder met een longtailboot naar de plaats waar we zouden overnachten. De longtailboot vaarde over het meer van Khao Sok National Park die overigens super groot en heel mooi is! Na deze mooie rit zagen we de huisjes op het water waar we zouden overnachten. Wauw! Het waren tien huisjes op het water met uitzicht over het meer. Voor de rest niemand om ons heen alleen heel veel dieren geluiden die we niet konden plaatsen. Prachtig :)
Na een heerlijke Thaise lunch konden we kiezen of we vandaag wilden hiken of morgen. Vandaag! Vervolgens zijn we weer met de groep in de longtailboot gestapt die ons over het meer naar de volgende bestemming bracht. Nadat we een stukje door de jungle hadden gelopen kwamen we aan bij een grot. Oke een grot.. Hier gaan jullie ongeveer 750 meter in lopen ,vertelde onze gids en hij gaf ons een hoofdlampje. Even opnieuw... 750 meter door een grot lopen?! Ja zei de gids en hij lachte erbij. Oh en tussen neus en lippen door, het water in de grot kan tot aan je borst komen. Maak je borst maar nat! Daar gingen we met een hoofdlamp op een pikkiedonkere grot in. Maar het was ongelooflijk geweldig! We hebben moeten klimmen, zwemmen en lopen. Hebben spinnen, krabben en vleermuizen gezien en kwamen uiteindelijk weer door een klein kiertje de grot uit! Bizar, wie heeft dit ontdekt?
Na deze geweldige ervaring weer terug naar onze drijvende slaapplek voor een heerlijk diner.

De volgende ochtend gingen we rond 7:30 uur op ochtend safari met de longtailboot. Helaas weinig safari gevoel gekregen doordat we behalve de prachtige omgeving weinig hadden gezien. Daarna tijd voor een ontbijtje en daarna hadden we tijd voor onszelf tot 14:00 uur. We hebben een kayak gepakt en zijn vervolgens onze eigen safari gemaakt. Tijdens deze zelfgecreerde safari hebben we bizarre geluiden gehoord en verschillende keren aapjes gezien :) Al met al een geslaagde safari!
Daarna was het alweer tijd voor onze laatste lunch op het mooie meer. Helaas was het deze dagen bewolkt en zaten we op de terugweg tijdens een gigantische regenbui in de longtailboot :( Maar we hebben evengoed genoten! Weer aangekomen bij ons Guesthouse kregen we een dikke knuffel van het vrouwtje, wauw dat is nog een thuis komen. Na een heerlijke warme douche hebben we onze jurkjes aangetrokken en zijn we lekker uiteten gegaan, het is tenslotte Kerstmis! Daarna zijn we naar een kroegje gegaan en hebben we heerlijke cocktails gedronken en spelletjes gespeeld (waaronder stoelendans en ballonetjetrap) met onze nieuwe Thaise en Zuid- Afrikaanse vrienden. Het was een geslaagde eerste Kerstdag!

Na deze geslaagde eerste Kerstdag kwam een zeer natte tweede Kerstdag. Regen, regen en nog eens regen, het lijkt Nederland wel! Vandaag hebben we even geïnformeerd hoe we zondag het beste naar Koh Tao kunnen, ben ik begonnen met het oefenen van vlechten maken in Ann der haar, heeft Ann een chocoladegezichtsmasker gekregen van de overgebleven chocolade van de gefrituurde banaan, hebben we de regendans gedaan, vliegen gevangen en prachtige nieuwe liedjes bedacht. Jullie raden het vast al, het niveau word hier met de dag hoger!!

Jeeej!! Vanmorgen werden we wakker door de zon die bij ons huisje naar binnen scheen. Dat komt goed uit want vandaag staat er een jungle tocht op te planning. Na weer een heerlijk ontbijtje bij onze Thaise mama, zijn we richting het National Park gelopen. Hier aangekomen vertelde de Thaise meneer dat we 200 bath moesten betalen en dat we zonder gids niet verder mochten lopen dan waterval 2 ivm wilde olifanten. Nouuuuu beste meneer, den ken je de moiden van Neeffies nag niet, dachten wij. Eenmaal aangekomen bij de weg naar boven begrepen we waarom er op de borden stond dat je het pad met schoenen moest bewandelen, het pad was namelijk een grote blubberzooi. Met onze slippertjes was dit niet zo'n succes en zijn we dus maar verder gegaan op onze blote voetjes. Eenmaal aangekomen bij waterval 2 (en na het lezen van het bord waarop stond dat als we verder zouden gaan zonder gids we een flinke boete zouden krijgen) besloten we maar om hier te blijven. We hadden het prachtige beekje voor onszelf en konden na wat dagen regen wel weer wat zon gebruiken. Op het moment zitten we nog even buiten, na te genieten van alles wat we tot nu toe hebben beleefd. Straks lekker slapen en dan gaan we morgen op naar ons volgende avondtuur, Koh Tao!

Veel liefs,

Ann en Patries!

• 27 December 2014 - 17:03

Manon:

Klinkt heerlijk dames! Ben ontzettend benieuwd naar jullie foto's! Xxx

• 27 December 2014 - 18:26

Lisa NB:

Leuk verhaaltje weer dames!! Het is wat met die regen! Xx

• 28 December 2014 - 12:17

Marjo:

Wat weer een prachtige verhalen. Jullie maken wat mee! Gelukkig benne die moide van Neeffies niet te oigewois om een boete te riskere! Veul plezier verder, enne, met Kerst was 't hier droug en nou skoint 't zonnetje. Heerlijk weer en ongeveer 3 grade. Ben benieuwd hoe deer oud op nieuw viert wordt! xx van ôôs allegaar.

• 29 December 2014 - 10:53

Merel Schmidt:

Klinkt top dames!! Veel plezier nog :D XX

• 29 December 2014 - 11:46

Marthe:

Zo dat is weer eens wat anders dan twee dagen lang dineren met familie! Wel jammer dat het zo regent maar de regen bij jullie zal ongetwijfeld een stuk aangenamer zijn dan hier! Ben benieuwd wat jullie met oud en nieuw gaan doen en wat daar dan allemaal te beleven valt!! Blijf lekker genieten daar!!!! Dikke kus