Dag 1&2 Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Patricia en Anne - WaarBenJij.nu Dag 1&2 Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Patricia en Anne - WaarBenJij.nu

Dag 1&2 Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Patricia en Anne

04 December 2014 | Thailand, Bangkok

Sa wat dee! ( Hallo)

We hebben vandaag weer veel gedaan en gezien, maar eerst over gister.
Gisteren zijn we eerst vanuit ons hotel naar Khao san road gelopen. Onderweg zagen we dat alles versierd was voor de grote dag ( morgen), de koning is dan jarig. Er is drie dagen feest en dat is te zien. Alle Thaise mensen dragen een geel shirt en overal op straat zijn afbeeldingen van de koning te zien.

Khao san road is een straat vol met eettentjes, hostels en winkeltjes.
Vervolgens zijn we met de kaart in onze handen verder gelopen. Onderweg hebben we diverse tempels bezocht. Niet normaal hoe groot en mooi die zijn. Het bizarre hiervan is dat naast de meeste tempels gewoon weer een sloppenwijk zit waar de meeste huizen bijna uit elkaar vallen.
Ook hebben we een tour met een tuk-tuk gehad van een uur voor 10 Bath, dit is omgerekend 25 eurocent :)
Aan het eind van de dag hebben we heerlijk gegeten voor 2, 25! Wij waren trots op onszelf!

Voor vandaag hadden we de fietstocht in de planning, maar omdat we gister al redelijk veel hadden gezien hebben we die overgeslagen. Na een heerlijk ontbijtje zijn we rond 09:00 uur richting de mooiste tempel tot nu toe gelopen. Onderweg zijn we langs Sanam Luang, een heel groot grasveld, gelopen. Daar is deze dagen een soort festival met een groot podium en allerlei tentjes, geen festival zoals wij ze in Nederland kennen ;)
Vervolgens hebben we de tempel Wat Pho bezocht, wauw!! Vervolgens wilden we naar Grand palace, maar deze hebben we overgeslagen vanwege de enorme drukte.

Na de indrukken van de tempels hebben we een prive longtailboot gepakt. We hebben vervolgens een uur gevaren, erg leuk, en zijn uiteindelijk afgezet dichtbij de skybars. Dachten wij.. Wij gierige hollanders dachten dat we het stukje naar de skybars wel konden lopen, tot we op de helft dachten laten we dat niet doen. Hier kwamen we er ook achter dat we voor de skybars net gekleed moesten zijn.. Dat werd hem niet. Om vervolgens weer redelijk in de buurt van het centrum te komen hebben we de skytrain en de metro gepakt! Een hele leuke ervaring om samen met de locals in het openbaar vervoer te zitten! We zijn uitgestapt in de buurt van Chinatown en hebben hier nog even rondgekeken.

Na Chinatown zijn we jawel weer lopend richting het centrum gegaan. Onderweg zagen we de Golden Mount, ook weer een tempel, maar dan een met 300 treden. Vanuit het hoogste punt een super uitzicht over het centrum van Bangkok. Hierna heerlijk culinair bij de Macdonalds gegeten :) Daarna nog even een drankje gedaan op het gezellige Khao san road! Hier waren we heel erg aan toe na een lange dag bijna alleen maar te hebben gelopen. De blarenpleisters zijn onze beste vrienden :)

Voor de komende dagen zijn de plannen ook gewijzigd. We willen morgen de bus pakken richting Ayutthaya om daarna onze weg te vervolgen richting het noorden ( Chiang Mai).

Ohja nog even over het weer. Het is hier gigantisch warm, plakkerig warm. Vandaag hebben we afen toe een zonnestraal gezien, maar voor de rest is het bewolkt. Tijdens het schrijven va dit verslag regent het zelfs!
We kijken nu al uit naar de eilandjes :)

Lah gorn, liefs Anne en Patries!

• 04 December 2014 - 17:02

Jos:

ik zou toch vaker de tuk-tuk pakken heb je minder blaren pleisters nodig

vrgr Jos

• 05 December 2014 - 00:11

Marthe:

Hey gierige Hollanders!!

En dit was nog maar dag 1&2!
    Klinkt erg goed allemaal.. Hoeveel graden is het?
    Tsjongejonge zit je in een land met heerlijk eten
    Ga je naar de Mac! Kon je ook rijst bestellen ipv friet daar?

Xx!!

• 05 December 2014 - 06:43

Leonie:

Leuk meiden!!!
    Wat een tegenstrijdige dingen zie je af en toe he.

Geniet ervan!!!!
    Mocht je een keer een trein pakken naar Chiang Mai, de nachttrein is echt een aanrader. Die nam ik vanauit BKK om 20:00 uur en er zat een party coupe in. Lachen was dat. Weet niet of dat diezelfde trein van Ayutthaya is. Veel plezier in ieder geval!!!!!

Liefs

• 07 December 2014 - 09:58

Lisa Nij Bijvank:

Ik zie de chaos en de drukte en de smog al voor me! Erg leuk om te lezen allemaal!! Jullie zijn al lekker op pad, hopelijk blijven de verslagen komen, fijn om jullie zo op de voet te kunnen volgen :) Veel liefs!!

• 08 December 2014 - 19:03

Yvonne Boerdijk:

Hallo Anne en Patricia,
    wat klinkt het allemaal ontzettend leuk en spannend. Heel veel plezier en lol, maar wel voorzichtig he.
    Groetjes Tante Yvonne

• 09 December 2014 - 22:43

Wim En Tony:

Hoi moide,

Effies op de westfriese toer hoor.....toen ik las dat jullie naar Ko Kut wille roize moest ik geloik an onze kloinkinderen denken.....die zoude geloik zeggen: Oooohhhhhh oma....dat mag je niet zeggen!!!!
    Maarre.....we wensen jullie vanzelluf hêêl veul plezier enne.....niet te veul maccen hoor....ze hebbe deer vast hartstikke lekkere roist met van alles en nag wat. Groetjes uit Nibbik.