Koh Tao, Koh Phangan & Koh Chang - Reisverslag uit Ko Phi Phi Don, Thailand van Patricia en Anne - WaarBenJij.nu Koh Tao, Koh Phangan & Koh Chang - Reisverslag uit Ko Phi Phi Don, Thailand van Patricia en Anne - WaarBenJij.nu

Koh Tao, Koh Phangan & Koh Chang

Blijf op de hoogte en volg Patricia en Anne

10 Januari 2015 | Thailand, Ko Phi Phi Don

Het heeft een tijdje geduurd, vanwege Oud & Nieuw, Fullmoon party, alle brakke dagen daarna en alle relaxte dagen aan het strand, maar nu is het weer tijd voor een reisverslag!

Koh Tao
Op 28 december vertrokken we om 6:00 uur sochtends vanuit Khao Sok National Park naar onze volgende bestemming Koh Tao, waar we een week zouden blijven. Vanaf Khao Sok hebben zijn we met een minivan richting Surat Thani gereden en daar zijn we overgestapt op de boot richting Koh Tao. In de minivan raakte Patries aan de praat met een Thaise oude man zonder tanden die erg zijn best deed om Engels te spreken. Tijdens het gesprek kreeg ze een 3D poster van de Koning die ze natuurlijk niet kon weigeren! Erg lief, maar wat moesten we daar nou weer mee :p
De boot naar Koh Tao moest eerst langs de eilanden Koh Samui en Koh Phangan. Al met al weer een lange reis. Gelukkig hadden we op Koh Tao al een accommodatie geboekt en hoefden we niet meer opzoek naar een slaapplek. Een uur later kwam Tim ons reismaatje een kamergenootje voor Koh Tao aan samen met hem zouden we de aankomende zes nachten op het eiland overnachten.
Na een nachtje slapen hebben we een wandeling van het westen naar het oosten van Koh Tao gemaakt. En deze was langer dan gepland! Het eerste stuk liepen we over een asfalt weg, maar deze stopte al snel en ging daarna over in een soort zelfgecreerd bergpad. Lastig lopen, maar uiteraard gingen we gewoon door! Uiteindelijk kwamen we aan bij een verlaten resort in een prachtige omgeving. Het was bizar om te zien hoe alles er nog bij lag. We konden namelijk nog erg goed zien dat het een resort was geweest. Hierdoor vroegen wij ons af wat de reden is geweest dat het is verlaten, maar daar zijn we nog steeds niet achter. De heenweg naar het verlaten resort was al niet echt een fijn stukje lopen, maar op de terugweg kregen we er ook nog een flinke regenbui bij, maar uiteraard gingen de bikkels gewoon weer door (we moesten wel)!
De opvolgende dagen hebben we weinig uitgevoerd en heerlijk op het strand gelegen! Voor savonds hadden we een leuke tentje ontdekt waar een live band speelde en op het strand vuurshows werden gegeven. Hier hebben we het vuur limbodansen en het vuur touwtjespringen ontdekt :) Oudjaarsdag en avond hebben we op het strand van Koh Tao gevierd waar diverse Dj's draaiden en overal vuurshows werden gegeven, een hele gave en bijzondere ervaring om Oud & Nieuw in een jurkje met slippers op het strand te vieren! Op de een na laatste dag in Koh Tao hebben we een snorkeltrip gemaakt rond het eiland en naar een eiland naast Koh Tao. Het eiland naast Koh Tao was onwijs mooi! Enn het snorkelen.. Ik denk dat we verwend zijn na het snorkelen in Egypte! Ondanks de wind die er die dag stond konden we helaas niet het hele eiland rond, maar dit betekende wel een leuke, golvende rit met de boot :) Na een heerlijke week op Koh Tao was het tijd voor het volgende eiland: Koh Phangan!

Koh Phangan
Op 3 januari zijn we vanaf Koh Tao met de boot richting Koh Phangan gevaren. Voordat we richting de boot gingen hadden we onze backpacks gedropt bij het kantoortje waar we onze boottickets hadden geboekt. Even ontbijten en daarna weer richting het kantoortje. Waar onze backpacks... Niet meer stonden..oeps. De vrouw van het kantoortje vertelde heel relaxt dat onze tassen al naar de pier waren gebracht. Even een belletje, wij in de taxi richting de pier en onderweg kwamen we onze tassen alweer tegen achter in een taxi. Don't worry, be happy! Ook voor Koh Phangan hadden we een accommodatie geboekt in verband met de Fullmoon party. En dit was in een woord geweldig! We zaten in een mooie bungalow (bijna) aan het strand! Hier konden we het wel weer een aantal dagen volhouden :) Op 4 januari was de Fullmoon party! De meeste toeristen gaan naar het eiland Koh Phangan voor de Fullmoon party. Nadat er een stel is vermoord tijdens of na een Fullmoon party is Koh Phangan nog het enige eiland waar het feest nog mag worden gegeven.
Voor het feest hebben we met twee Duitse jongens en het welbekende spel Kingsen gespeeld. Daarna leek de rit in de taxi richting het strand van de Fullmoon party ineens een stuk langer. De Fullmoon party was een groot gekkenhuis! Het hele strand stond vol met mensen en bij elke bar of kroeg aan het strand was het feest! Uiteindelijk hebben we tot ongeveer half 8 sochtends door gefeest en hierdoor ook de zonsopgang gezien. Heel gaaf om mee te maken!!
De rest van de dagen, je raadt het al, hebben we weinig gedaan. We waren van plan om op een scooter het eiland te verkennen. Maar toen we erachter kwamen dat er geen verzekering bij zat en de verhuurder ons vertelde dat er 2 op de 4 mensen onderuit gaan, oh en dat we zelf al heel veel mensen in het verband hadden gezien, hebben we ervoor gekozen om het niet te doen! We zijn op de een na laatste dag over ons strand naar het strand van de Fullmoon party gelopen. Dit was in totaal ongeveer 8 km en niet allemaal strand. Soms moesten we weer even de hoofdweg op om vervolgens weer via een resort op het strand uit te komen. Of moesten we het water in duiken en vervolgens een stuk door het water lopen, omdat er blaffende honden op ons afkwamen... We zijn niet altijd bikkels. Dit keer hebben we terug de taxi gepakt :) Ook op Koh Phangan hebben we weer heerlijk gefeest en gerelaxt op naar het volgende avontuur en dit wordt (wegens slecht weer op Koh Samui) Koh Chang.

Koh Chang
Op 7 januari zijn we om 17:00 uur vanuit Koh Phangan met de bus (die op een transport schip naar het vasteland ging) richting Bangkok vertrokken. We hebben deze nacht geslapen in de bus en kwamen de volgende morgen om 06:00 uur sochtends. Hier konden we bijna direct de volgende bus richting Pattaya pakken. In Pattaya zijn we weer overgestapt op een busje richting Trat, waar we uiteindelijk een nachtje hebben geslapen. De laatste boot richting Koh Chang vanuit Trat konden we namelijk niet meer halen. Uiteindelijk kwamen we op 9 januari aan in Koh Chang en hebben we hier na ongeveer een halve dag zoeken (blegh) een heerlijke slaapplek kunnen vinden. En weer bijna aan de zee! Savonds hadden we een snorkeltrip voor de volgende dag geboekt en onder het genot van een live Reggea band heerlijk een cocktail gedronken, want hier waren we aan toe!
De volgende dag (vandaag) zaten we om 10:00 uur op de boot voor onze snorkeltrip. De sfeer en de bemanning was nu al een stuk beter dan tijdens de snorkeltrip in Koh Tao. We zouden deze dag vier eilandjes gaan bezoeken en op twee mooie plekken gaan snorkelen. Het water was prachtig, de zon scheen, het koraal was kleurrijk en er waren heel veel vissen!! Het was een heerlijke dag en wat weer een onwijs mooie omgeving!! Morgen is helaas ons laatste dagje samen alweer...Wat zal dat gek zijn om na zo'n lange tijd samen reizen afscheid van elkaar te nemen! Maar eerst nog een dagje genieten van het mooie eiland, het heerlijke weer en het lekkere Thaise eten :)

Dikke kus Ann en Patries!

• 10 Januari 2015 - 16:00

Marthe:

Wat een verhaal weer, echt leuk om te lezen.. Wel jaloersmakend hoor!! Maar begrijp ik goed dat jij nog blijft Patries? Ben blij als je er weer bent hoor An!! Xx

• 10 Januari 2015 - 16:06

Marjo:

Goh, wat een heerlijke vakantie! Geniet 'r nag effies van met z'n tweitjes!

• 10 Januari 2015 - 16:07

Fam. Kuip:

Hoi moide,
    Klinkt allegaar weer goed. Wat ken het leven den ôk mooi zoin. "Beetje luiere!!... Mooi weertje, ....lekker coctiltje,.... lekker danse, .. lekker chille...uitgaan tot in de kloine uurtjes en den de zon weer op zien komen. Deer kenne waai hier, in deuze momentil puur zon Westerstorm, allien nag maar van dromen. Jaloers op jullie!!
    Veul plezier nag maar die leste uurtjes met mekaar!!!
    Groetjes vanuit een sturmachtig Zwedoik!!

• 10 Januari 2015 - 17:39

Manon:

Wauw wat een top reis. Leuk om te lezen dat jullie zoveel ondernemen en zo veel genieten! En wat zal het tegenvallen als je terug bent an :p het weer is hier niet te genieten en met oud en nieuw zijn we binnen een kwartier terug naar binnen gevlucht voor de kou. Veel plezier de laatste daagjes! En patries, regel jij even een aantal sterke mannelijke reisgenoten ter vervanging van je bodyguard/agent anne? Dan kunnen wij thuis met een gerust hart verder leven terwijl jij je tussen de thaise kerels bevindt :) xxx Manon

• 10 Januari 2015 - 21:30

Femke:

Aah!! Wat klinkt het allemaal weer heerlijk! Echt zo fijn dat het zo goed bevalt daar!! Toch vind ik het stiekem wel extra spannend dat jij nu alleen verder gaat patries!! Nog geen gebruik hoeven maken van je noodenevelop? Jullie hebben sowieso samen al een mooie tijd gehad! Nu mag jij nog gaan genieten tijdens je reis verder. We missen je wel hoor! Hopelijk zie je Roxxie nog ergens daar! Ze zou je een dikke kus geven! Geniet nog even van jullie laatste dagje samen! X X X Fem

• 10 Januari 2015 - 21:44

Linda:

Wat zijn de afgelopen weken dan toch weer snel gegaan, dat Anne alweer naar huis gaat. En wat een mooie tijd hebben jullie samen gehad. Nog even flink genieten van de laatste uurtjes samen in Azie.