Krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Patricia en Anne - WaarBenJij.nu Krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Patricia en Anne - WaarBenJij.nu

Blijf op de hoogte en volg Patricia en Anne

27 December 2014 | Thailand, Krabi

Hallo!

Op dit moment zitten we in Khao Sok National Park. Ons laatste dagje hier helaas. De tijd vliegt!

Krabi
Op woensdag 17 december kwamen we savonds met het vliegtuig aan in Krabi. We stapten het vliegtuig uit en daarna konden we direct doorlopen naar onze bagage. Een vrouw in een heel mooi paars pakje vroeg ons waar wij mee vlogen. Nadat wij haar antwoordden vroeg wij haar waarom. Zij vertelde ons dat er acht stuks bagage niet mee waren gekomen, maar gelukkig niet van onze vlucht :) Nadat we onze bagage hadden werd er gevraagd waar we heen moesten en we konden zo in de bus stappen richting Krabi Town, ideaal en super snel geregeld!
We hadden voor de verandering een kamer geboekt en hier hebben we uiteindelijk vier nachten geslapen.

De volgende dag hadden we weer heerlijk ontbeten bij een leuk tentje en daarna zijn we Krabi Town gaan verkennen. De stad stelt zelf niet veel voor, maar de sfeer beviel ons heel goed. Er was weinig verkeer op straat, de mensen waren erg vriendelijk en relaxt :) Alleen de regen beviel ons minder! 's Avonds hadden we een nachtmarkt ondekt waar we heerlijk hebben gegeten en gedronken voor een paar euro. Ook hadden we hier een ouder stel ontmoet. Een Duitse man en een Italiaanse vrouw. Zij hadden elkaar 30 jaar terug in Thailand ontmoet en sindsdien zijn ze samen. Schatten van mensen waren het!

De volgende ochtend werden we wakker van het zonnetje in onze kamer. Gelukkig! Deze dag stond Railey namelijk op het programma en we hadden gelezen dat dit het paradijs van Krabi zou moeten zijn. De tocht naar Railey met een longtailboot duurde ongeveer 45 minuten. Bij aankomst zagen we inderdaad een paradijs. De rest van de dag was geweldig. Mooi weer, mooie stranden en heerlijk water. Op het moment dat het laagwater was zijn we over de rotsen langs het water en stukje gaan lopen. Onderweg liepen de apen ons voorbij en kwamen we hele mooie kleine standjes tegen. Het leek een onontdekt stukje Railey :) Onze dag kon niet meer stuk!

Na een relaxt dagje stond er een sportief dagje op de planning. Met een busje (pick-up) zijn we naar de Tiger Cave Temple gereden. Hier stond een klim van 1237 treden op ons te wachten.... Vol goede moed begonnen we aan de klim. De treden van de trap richting de tempel waren smal en hoog, echt gemaakt voor toeristen dus en niet voor de Thaien ;) Na een paar trappen waren we al naar adem aan het happen en we hadden nog wel zo een goede conditie! Maar na een paar slokken water gingen we weer door. Eenmaal boven hadden we een prachtig uitzicht en waren we de klim (bijna) alweer vergeten. Maar daarna moesten we weer terug en dat hebben we de dagen daarna geweten...
Aan het einde van de dag waren we naar een andere nachtmarkt gelopen waar die avond optredens waren. Onder het genot van een heerlijke Mojito hebben we hier ons laatste avondje in Krabi gevierd.

Liefs Patricia en Anne

• 27 December 2014 - 12:32

Leonie:

Wat gaat de tijd snel he meiden!!
    Geniet nog eventjes en we kletsen binnenkort even bij, hoor!
    En die Mojito hebben jullie dubbel en dwars verdiend!

xx