Chiang Mai en Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Patricia en Anne - WaarBenJij.nu Chiang Mai en Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Patricia en Anne - WaarBenJij.nu

Chiang Mai en Pai

Blijf op de hoogte en volg Patricia en Anne

18 December 2014 | Thailand, Chiang Mai

Sawadee!

Hier weer even een reisverslag vanuit het mooie, maar erg bewolkte Krabi.

Chiang Mai
Na aankomst met de nachttrein in Chiang Mai hadden we een leuke kamer gevonden in Siri Guesthouse. Het rook er erg schoon en zo zag het er ook uit :) We zaten middenin het oude stadje met leuke bars en restaurantjes. Dit zag er weer gezelliger uit dan Ayutthaya. Nadat we de kamer hadden geboekt zijn we de omgeving gaan verkennen. Het viel ons direct op dat Chiang Mai ook weer heel veel tempels heeft. Verder hadden we geinformeerd naar tripjes en jungle tours en hebben we onze vieze was afgegeven ( dit werd wel tijd).
Vervolgens weer een heerlijke Pad Thai gegeten in een tentje (Bamboo house) vlakbij ons Guesthouse.

De volgende ochtend hebben we heerlijk ontbeten in hetzelfde tentje, Bamboo house. We eten in bijna elke plaats, heel gezond, muesli met yogurt en vers fruit en dit lijkt in elke plaats weer lekkerder! We zagen tegenover Bamboo house een fly office en hebben hier vervolgens geinformeerd naar een vliegticket richting het zuiden van Thailand. Hier kwamen we erachter dat we het beste voor de 19e op Krabi konden vliegen. Dit was het voordeligste. Na de 19e veranderden de prijzen in €200 per persoon per ticket. Patries was ondertussen zelf op internet aan het kijken voor een ticket en gaf aan dat we de vliegtickets het beste zelf via internet konden boeken. In Bamboo house hebben we vervolgens onze vliegtickets richting Krabi geboekt voor 17 december.
Dezelfde dag hebben we een tempel wandelroute voor onszelf uit gestippeld en zijn die vervolgens gaan lopen. We zijn tenslotte in Thailand! Onderweg zijn we langs het politiebureau gelopen. Het viel ons op dat, in vergelijking met de meeste politiebureaus in Nederland, het een heel mooi en opvallend gebouw was. Natuurlijk even een foto gemaakt samen met de politieagenten. Vervolgens zijn we naar een vrouwengevangenis gelopen die helaas gesloten was voor publiek. We konden naar binnen gluren en het zag er erg vervallen uit.
We hadden besloten om een trip naar het Elephant Nature Park te boeken in plaats van een jungle trekking of een andere trip. Deze hadden we geboekt voor dinsdag 16 december. Voor die tijd wilden we naar Pai.
's Avonds hadden we heerlijk gegeten in een Birmees restaurantje samen met vier andere Nederlanders.

Pai
Op vrijdag 12 december zijn we richting Pai gereden. De eigenaar van ons Guesthouse in Chiang Mai had een busticket voor ons geregeld :) Om 11 uur 's ochtends werden we opgehaald door een taxi die ons samen met andere mensen richting het busstation bracht. Daarvandaan vetrokken we met een minivan richting Pai. Geen idee wat ons nu weer te wachten stond!
De rit naar Pai ging over ongeveer vier bergen en duurde ongeveer 3 uur en was te vergelijken met een 3 uur durende rit in een Muizenachtbaan.. verschrikkelijk! We hadden de chauffeur niet echt mee. Hij reed als een malloot over de kronkelende wegen van de bergen. Maar als we de chauffeur en de wegen even wegdenken, de omgeving was een plaatje!!

Na aankomst in Pai moesten we weer opzoek naar een slaapplek. We zaten samen met twee Nederlanders, Mieke en Tim, in de minivan en zij hadden al iets geboekt. Samen met hun zijn we naar hun hostel (Darling) gelopen die op een heuvel lag. Daar aangekomen waren we niet direct enthousiast over het hostel. Het zag eruit als een ongeregeld zooitje en er waren dorms (gedeelde slaapzalen) waarvan de matrassen op de grond lagen. Niet echt ons ding, maar nadat we een dorm hadden gezien zagen we ook het uitzicht en dit was geweldig!! Verkocht! We hadden het nooit verwacht, maar uiteindelijk hebben we hier drie nachten geslapen.
In de avond zijn we naar de nachtmarkt geweest en hebben hier wat gegeten. Het viel ons op dat de temperatuur in Pai 's avonds heel erg daalt. We sliepen 's nachts in een lange broek en shirt en onder een paar dekens.

De volgende ochtend hadden we weer een goed tentje gevonden waar we heerlijk konden ontbijten (Witching Well). Daarna zijn we richting een openbaar zwembad gelopen en hebben daar de rest van de dag heerlijk gelegen. 's Avonds zijn we naar een reggeabar gegaan, aan de rivier met kampvuur, geweldig!
De volgende dag hadden we een scooter gehuurd en zijn we samen met Tim , een Duitse en een Australische jongen naar een waterval en de Hot Springs gereden. Dit was echt super! Het links rjden was geen probleem en het gaf een heel vrij gevoel om zelf te bepalen waar we heen wilden. Bij de watveral stopte de scooter ermee.. Wij dachten dat de tank leeg was, maar dit was niet het geval (gelukkig, want we hadden hem in de ochtend nog halfvol gegooid). Na hulp van verschillende mensen deed hij het nog steeds niet. Vervolgens gebeld met de scooterverhuur en binnen 20 minuten zou er iemand bij ons zijn. Hadden we mooi even de tijd om naar de waterval te gaan. Deze was weer prachtig en veel minder toeristisch dan die in Erawan. Na ongeveer 20 minuten waren er twee mannen van de scooterverhuur en ook zij kregen hem niet aan de praat. Vervolgens op een scooter van hun weer richting Pai gereden. We waren blij met de service!
's Avonds hadden we samen met Tim bij een steakhouse gegeten. De mixed grill was heerlijk! We hebben een heerlijke tijd gehad in Pai. De omgeving was geweldig en het leek alsof iedereen veel relaxter was dan alle plaatsen waar we tot nu toe zijn geweest.

De volgende dag zijn we om 11 uur weer met een minivan richting Chiang Mai gereden en dit keer met een chauffeur die een stuk voorzichtiger reed, waardoor we zijn gered van een frontale botsing met een tegenligger die in de bocht een andere auto inhaalde.
In Chiang Mai zijn we weer naar ons guesthouse gegaan en hadden hier nog twee nachten geboekt. De volgende dag stond Elephant Nature Park op de planning! Hierover een apart verslag :)

Liefs Patricia en Anne

• 18 December 2014 - 18:50

Jos:

mooi verhaal moide, ja en dat met die chauffeur deer moet je een beetje mazzel mee hebben. wel schroive bloive hoor. kenne we een meegeniete

• 18 December 2014 - 22:14

Marjo En Fam.:

Ben je lekker mee: een muizenachtbaan! Den ware jullie wel een beetje misselek... Maar gelukkig is alles goed oflaupen. Hier make we oos boina op voor de kerstdage. Overal is alles mooi versierd. 't Wordt allien weer gien witte kerst, baai jullie ok niet, denk? Dat zou niet best weze. Doe ze deer allegaar maar de groete, den zal ik baai 't volgende verslag ok weer wat zette (heb ik trouwens al leze) . Liefs van oos allegaar.