Kanchanaburi, Ayutthaya en Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Patricia en Anne - WaarBenJij.nu Kanchanaburi, Ayutthaya en Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Patricia en Anne - WaarBenJij.nu

Kanchanaburi, Ayutthaya en Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Patricia en Anne

11 December 2014 | Thailand, Chiang Mai

Hallo allemaal!

Op dit moment zitten we in het noorden van Thailand in de stad Chiang Mai. We zijn inmiddels een week verder en vijf dagen uit het drukke Bangkok.

Kanchanaburi
Na Bangkok hebben we op 5 december de minivan naar Kanchanaburi gepakt. Hiervoor moesten we eerst met de tuk-tuk naar het busstation in Bangkok. Bij het busstation zagen we alleen maar Thaien om ons heen! Er waren weinig toeristen die op deze manier richting Kanchanaburi gingen. De busreis zou ongeveer 1, 5 uur duren, maar duurde uiteindelijk 2, 5 uur.
In Kanchanaburi zijn we met onze backpacks op zoek gegaan naar een plek om te slapen. Dit bleek een klein.. probleempje. Het is op 5 december niet alleen een feestdag in Nederland, maar ook in Thailand, of hadden we dit al verteld? Bijna alles was volgeboekt en zo niet dan heel duur.. Uiteindelijk hadden we gelukkig in een cafeetje met wifi via internet ( Agoda ) een kamer kunnen boeken. Daarna hebben we onze backpacks in het cafeetje achtergelaten en zijn we richting de River Kwai Bridge gelopen. Hier was een heel groot feest ter ere van de verjaardag van de koning. Het is bizar om dan op de River Kwai Bridge te staan met honderden Thaien om je heen en de geschiedenis in je achterhoofd. Op de brug beseften we dat we de drukke stad achter ons hadden gelaten en in een hele mooie omgeving waren beland. Wat een verschil!
Vervolgens hebben we onze backpacks weer opgehaald en zijn we richting het hotel gelopen. Daar keken ze ons heel kippig aan toen we zeiden dat we hadden gereserveerd. Fully booked, zei de Thaise mevrouw op haar beste engels... Wij vertelde haar dat we vanmiddag een kamer hadden geboekt via Agoda. Maar dat kan niet, want wij zaten vanochtend al full zei de beste mevrouw. Oeps en nu? Na over een weer te hebben gepraat heeft de beste mevrouw iets anders weten te regelen. En daar praten we niet meer over.

De volgende dag zijn we met een echte local bus richting Erawan gereden. De bus alleen al was een ervaring! In Erawan hebben we de Erawan watervallen bezocht. In een woord wauw! Het was zo ontzettend mooi dat we bijna niet beseften dat we het in het echt zagen. Het was een grote waterval die was verdeeld over 7 levels. In totaal 1500 meter. De eerste 4 levels was er een bestraat pad, maar daarna werd de klim pittig en kregen we het steeds zwaarder. Maar het was het waard! Op het laatste level hebben we zelfs apen gezien!! Niet alleen de watervallen waren bezienswaardig, maar ook wij. We werden vaak op de foto gezet! Om 16:00 uur reden we met de laatste bus terug richting Kanchanaburi en dat hebben we geweten. Deze bus was namelijk totaal gevuld met mensen! Hierdoor kwam hij bijna de berg niet meer op..

Terug in Kanchanburi hebben we een kamer geboekt in een guesthouse op een soort vlot, op de River Kwai. Daarna even heerlijk een cocktail gedronken samen met Nederlanders die we hier hadden ontmoet. Het was een hele mooie ervaring om de volgende dag wakker te worden op de River Kwai.

Ayutthaya
Vanuit Kanchanaburi hebben we de bus gepakt richting Suphanburi en hier zijn we over gestapt op een bus naar Ayutthaya. De rechtstreekse verbinding van Kanchanaburi naar Ayutthaya zat vol en was een stuk duurder. In Ayutthaya aangekomen zijn we eerst weer opzoek gegaan naar een slaapplek. Dit keer ging het een stuk makkelijker. We hadden een leuk plekje gevonden in een straat met leuke bars. Dus eerst weer tijd voor een cocktail :)
De volgende dag hebben we samen met de twee Nederlanders die we hadden ontmoet in Kanchanaburi ( ja, ze achtervolgen ons :p) door Ayutthaya gefietst. Ayutthaya is een van de oude hoofdsteden van Thailand en is vroeger verwoest. Hierdoor zijn er veel overblijfselen van oude tempels. Heel mooi, maar ook bijzonder om te zien. S' avonds hadden we heerlijk gegeten op een van de nachtmarkten.
De volgende dag hebben we de trein richting het apenstadje Lopburi gepakt. Bij aankomst begrepen we direct waarom het apenstad wordt genoemd. De stad leek volledig overgenomen door apen. Overal waar we kwamen liepen, hingen of zaten apen. Na een paar uur hadden we het gezien. Wat een brutale beesten! We moesten ervoor zorgen dat we onze spullen goed vast hadden, hadden we dat niet dan waren ze voor de apen. En denk niet dat je ze dan nog terug krijgt! Vanuit Lopburi zijn we weer teruggereden naar Ayutthaya om hier vervolgens s'avonds de nachttrein te nemen richting Chiang Mai.

Chiang Mai
De nachttrein vertrok met een uur vertraging (net de NS) om 22:00 uur naar Chiang Mai. Samen met de twee Nederlanders hadden we een 4 persoons hut geboekt met twee bedden boven en beneden met matrasje, dekentje en kussen. Na een rondje door de trein probeerden we te gaan slapen. Door de airco die op standje Nederland stond lagen we meer te rillen van de kou dan dat we uiteindelijk hebben geslapen. Maar ook dit was weer een leuke ervaring! Na een rit van ongeveer 13 uur kwamen we aan in Chiang Mai. Hier hebben we na even zoeken weer een leuke slaapplaats kunnen vinden.

De aankomende week willen we een trip naar Pai maken met overnachting en we gaan het Elephants Nature Park bezoeken. Hier worden olifanten die gewond of mishandeld zijn verzorgd. In dit park maak je geen rit op de olifanten en daar hebben we bewust voor gekozen. Volgende week woensdag 17 december vliegen we met een binnenlandse vlucht van Chiang Mai naar Krabi.

We vinden het erg leuk om al jullie reacties te lezen!
Liefs Patricia en Anne

• 11 December 2014 - 12:47

Marthe:

Wauw meiden, wat een mooie ervaringen allemaal! En super leuk dat jullie het volhouden om alles op te schrijven! Hier regent het alleen maar en het is koud brrrrrr.. Heb al een paar keer gedacht toen ik op mijn fietsje in de regen naar werk ging.. Oooohhhh ik ben zo jaloers op Ann en Patries, die zitten heerlijk in de zon!! Leuk dat jullie mensen hebben ontmoet om mee op te trekken.. Ben erg benieuwd naar de olifanten en alle foto's!! Geniet geniet geniet en geen gekke dingen doen en niet verliefd worden op een Thai!!! Xx

• 11 December 2014 - 12:53

Simone:

Wat leuk om jullie zo te volgen met jullie reis door thailand. Het is een totaal andere wereld waar je in terecht komt. Maar wat een super ervaring! Blijf jullie avonturen zeker volgen. Heel veel plezier! Groetjes Simone

• 11 December 2014 - 13:32

Natascha:

Heel herkenbaar dit stuk. Voor mij al een tijdje geleden, maar de mooie omgeving en ervaringen hebben een grote indruk achter gelaten. Geniet van alle mooie, leuke en vreemde ervaringen. Dan kom je met een rugzak vol bijzondere herinneringen terug!

Groetjes,
    Natascha

• 11 December 2014 - 14:53

Anton:

Wat leuk om te lezen meiden. Jullie plannen de dagen lekker vol. Maximaal genieten , heel goed!! Veel plezier en geniet er van. Kisses

• 11 December 2014 - 17:59

Manon:

Wauw wat hebben jullie al veel gedaan, heerlijk! Leuk om mee te lezen en fijn om te horen dat jullie het zo naar je zin hebben. Dat gaat een mooi fotoboek opleveren en nog mooiere herinneringen. Klinkt ontzettend goed, geniet er van! Ben benieuwd naar jullie volgende avonturen! En voorzichtig met de apen een de thaise mannen ;).

• 11 December 2014 - 22:40

Nancy:

Wat een avonturen beleven jullie toch zo met zn tweetjes!
    En ik snap het wel dat jullie belangrijker waren dan de waterval ;).

Geniet er nog lekker van, blijf maar lekker door schrijven want zit weer achter het computertje te smullen.

• 02 Januari 2015 - 22:20

Oma Van Oostrum:

Dag dames even een klein stukje uit westwoud . Wat hebben jullie prachtige foto.s gemaakt.
    en wat beleven

• 02 Januari 2015 - 22:44

He
    he eindelijk ben ik er weer dar gaan we dan.
    Wat hebben jullie prachtige foto.s gemaakt .ik wor helemaal jeloers.
    HIER IS HET NU HALF EIF S.AVOND NU HEB IK WEER GROTE LETERS.
    WAT MAKEN JULLIE WAT MEE .IN TAILAND LIGT OOK NOG EEN OOM VAN MIJ.
    vanwege de oorlog .patricia en anna nog heel veel prachtlge vacantie en een dikke kus .gr oma

• 17 Januari 2015 - 17:49

Oma Van Oostrum:

Lieve patricia en anne even een brichtje van oma.
    wat maken jullie een mooie reis .
    zoo lekker ontspannen en zoveel mooie dingen zlen.
    wat zullen jullie veel te vertellen hebben...?
    denk goed om jullie zelf .heel veel groetjes en heel veel kusjes van oma ,